Што е ново во ИМЕ

Сертификацијата како алатка за нови пазари и клиенти на ИКТ компаниите – 16 ноември 2020

Авантуристичката приказна на градот-востаник – блог на Рубин Николоски – 8 октомври 2020

Започнав да развивам туризам со едно празно пластично шише – блог на Ѓорѓе Камов – 7 октомври 2020

Главниот уредник на Гримпер, француско списание за спортско качување, во посета на Македонија – 6 октомври 2020

Македонски туроператори учествуваа на онлајн изданието на New Deal Europe 2020 – 6 октомври 2020

По втор пат одржан „Светски ден на Вранецот“ со швајцарска поддршка – 5 октомври 2020
Во организација на Здружението „Вина од Македонија“, на 5 октомври 2020 во Скопје, по втор пат се одбележа Светскиот ден на Вранецот, во соработка со производителите на оваа сорта од Македонија и од регионот но и голем број соработници и дистрибутери во светот. Преку организација на онлајн настан, со учесници на македонската и регионалната индустрија за вино и интернационални експерти за вино од В.Британија, Германија, Холандија, Словенија и Македонија, овој настан има за цел да ги поддржи напорите на локалните винарници во производството и промоцијата на вината од сортата Вранец, како и да придонесе за зголемување на препознатливоста на оваа сорта на меѓународно ниво.

Локални гласови како промотори на туризмот – блог (англиски јазик) на Алекс Кревар – 24 септември 2020
Во последното издание на Calvert Journal, Алекс Kревар пишува за важноста на локалните „гласови“ при промоција на туристичката дестинација, притоа користејќи примери од неколку балкански земји, вклучително и Македонија. Алекс е новинар, патеписец и редовен дописник за The New York Times, National Geographic Travel, Lonely Planet и Adventure Cyclist magazine. Има кој има богато искуство во туристичка промоција на земјите од Балканот. Неодамна, Швајцарската програма ИМЕ заедно со Алекс организираше онлајн обука за локални новинари, блогери, инфлуенсери на социјални медиуми, претставници од туристичкиот сектор со цел да се зајакнат локалните капацитети за пишување патеписи и промотивни текстови за туризам. Во линкот “Read more” интегрално е пренесен написот на англиски јазик.
*Автор на насловната фотографија е Nikola Majksner/Unsplash under a CC licence
Сите бои Шар Планина и летната привлечност на Попова Шапка – блог на Александар Самарџиев – 23 септември 2020
Ако во зимскиот период белата боја на снегот ја доловува убавината на Попова Шапка и Шар Планина, во лето сите останати бои се таму во разни облици и ја претставуваат привлечноста на овој центар и планина. Месеците јули и август е времето кога на падините околу Попова Шапка речиси сите посетители се во потрага по црвената боја на шумските јаготки или темносината на боровинките. Нив ги има насекаде и претставуваат главна занимација на посетителите без разлика дали се таму на еден или повеќе денови.

Најголемата планинарска тајна во Северна Македонија – блог на Горан Николоски – 23 септември 2020
Во западниот дел на Северна Македонија, на неколку километри од границата со Албанија и од врвот Голем Кораб, највисокиот врв на Северна Македонија и Албанија, се наоѓа една од недопрените планинарски тајни. Висок 130 метри, Корапскиот водопад, највисокиот водопад на Балканот, како тенка завеса се спушта од 2050 метри надолу, при што силниот ветер го развејува налево или надесно и го распостелува по тревата и цвеќињата.

Прв национален извештај за икт индустријата претставен со швајцарска поддршка – 21 септември 2020
Стопанската комора за информатички и комуникациски технологии – МАСИТ го презентираше првиот извештај за ИКТ индустријата во Република Северна Македонија. Околу 150 претставници од ИКТ компании, релевантни државни институции, стопански комори, донаторската заедница, како и универзитетите кои подготвуваат ИКТ работна сила, се приклучија на онлајн настанот за да ги слушнат и дискутираат заклучоците и препораките од овој извештај.

Инспирација за вински туризам во Македонија – блог на Даниел Китески – 15 септември 2020

Најава за настан – Презентација на Извештај за ИКТ индустријата во Северна Македонија – 10 септември 2020

Мода со еден клик: македонска софтверска компанија го продава својот производ на модните гиганти низ Европа со поддршка на ИМЕ – 7 август 2020
Пандемијата предизвикана од Ковид-19 има влијание и на модната индустрија. За прв пат во последните неколку децении има намалена побарувачка од страна на купувачите. Фабрики и продавници за облека се затвораат поради откажани нарачки, но и за да се спречи ширење на вирусот низ производствените погони. Истовремено, единствен безбеден и ефикасен начин е купувачите да се пренасочат кон онлајн продавници, тренд кој беше во пораст дури и пред пандемијата.

Македонскиот активен туризам се промовира на Lonely Planet преку видео на АППТ и швајцарската програма ИМЕ – 4 август 2020
Со двеминутно промотивно видео, Република Северна Македонија е претставена како врвна дестинација за активен туризам во престижниот туристички информатор Lonely Planet. Видеото, кое беше премиерно објавено оваа недела, е дел од посебна секција наречена “Daydreaming during Covid” – секција во која авторитет во туристичката индустрија ја инспирира својата милионска публика од цел свет да посетат различни дестинации, вклучително и РС Македонија.

Промотивно видео за Кратово, Куклици и Кокино во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Кратово – град на средновековни кули и мостови. Се претпоставува дека на денешната локација на градот Кратово многу одамна постоел град под името Кратискара. Под името Кратис или Коритон каселбата се спомнува во византискиот период, а денешното име е добиено по местоположбата на градот во кратер на изгаснат вулкан.

Промотивно видео за Крушево и Прилеп во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Скриен позади рабовите на Пелагониската Котлина лежи Крушево, градот на некогашната Крушевска Република. Куќите во градот се поставени амфитеатрално.

Промотивно видео за Берово и Пехчево во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Во крајниот источен дел на нашата дома, во Малешевијата, природата насликала идилична слика што мора да се погледне и да се доживее. Питомите и кротки пејзажи на Малешевските Планини се еднакво прекрасни во сите годишни времиња, без разлика дали ќе ги посетите кога се обелени од снег или кога во пролетниот воздух се разнесува мирисот на планински чај.

Промотивно видео за Шар Планина, Тетово и Гостивар во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Тетово е град во северозападна Македонија, на падините на Шара, односно во долната Полошка Котлина. Мултиетничкиот амбиент, познатите тетовски пазари, кафе и слатки се дел од белезите на градот кои не можете а да не ги почувствувате.

Промотивно видео за Преспа, Брајчино и Битола во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Преспанската област се одликува со многу сончеви денови, а крајбрежјето на Преспанско Езеро има неколку убави песочни плажи. Постојано сте опкружени со планини со бујна вегетација. Сето тоа заедно со бистрата езерска вода нема да ве остават рамнодуши и постојано ќе ве канат на капење и релаксација.

Промотивно видео за Вевчани, Струга и Охрид во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Симболот на југозападот на државата се чини дека е водата. Реки, езера, извори. Испресечени со ридови и планини. Комбинирани со историја, традиција и култура. Очигледно е зошто овој духовно богат простор е прв избор за многу домашни и странски туристи.

Промотивно видео за Галичник и Маврово во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Секое годишно време има своја бајковитост во Национален Парк Маврово. Затоа оваа дестинација е совршена и за летните и за зимските периоди. Живописните села пред вас откриваат планински пејсажи и мистичноста на мијачката култура. Тиe се: Маврови Анови, Маврово, Леуново, Никифорово, Галичник, Ростуше, Гари, Јанче, Тресонче, Битуше и Лазарополе.

Промотивно видео за Смоларски водопади, Гевгелија и Дојран во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Југоистокот од земјата нуди топло добредојде за домашните и странски гости. Ова е регион кој ќе ви открие водопади, езера, густи шуми и планински широчини.

Промотивно видео за Демир Капија, Кавадарци и Стоби во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Во срцето на државата, по текот на реката Вардар и автопатот Е-75, се наоѓа оваа дестинација полна лозови насади и голем број винарии, кои со својата архитектура на автентичен начин ја раскажуваат македонската винска приказна.

Промотивно видео за Скопје во рамки на кампањата „Дома си е дома“ – 20 јули 2020
Скопје покрива 7% од целата територија на државава, котлина која е опкружена со планинските масиви на Скопска Црна Гора, Градиштанска планина, Мокра и делови од Караџица, Сува Гора и Жеден.

Сезоната на вишни како можност за летна студентска работа во Фруктана – 8 јули, 2020
Јуни и јули се најзафатените месеци за Фруктана, компанија за откуп и преработка на овошје и зеленчук од селото Аргулица во Општина Карбинци. Во овој период Фруктана врши откуп и преработка на свежи вишни од повеќе од 50 локални производители. По преработката, вишните се продаваат во Европа, Русија, Канада и Нов Зеланд. Покрај замрзнатите производи, компанијата продава и вишни во алкохол кои се користат за шери-чоколади, пастеризирани вишни во конзерва, како и вишни во сируп во тегла.

Програмата ИМЕ се вклучува во одбележување на Светскиот ден на велосипедот – 3 јуни, 2020
Швајцарската програма за зголемување на пазарната вработливост – ИМЕ, се вклучува во одбележување на Светскиот ден на велосипедот (UN World Bicycle Day) со онлајн иницијатива „Зошто велосипед?“. Целта на оваа иницијатива е да се промовираат актерите од вело заедницата во државата како што се туроператори кои нудат велосипедски тури, ентитети кои изнајмуваат (електрични) велосипеди, организиратори на фестивали за велосипедизам, здруженија за велосипедизам итн. и да се мотивира јавноста да вози велосипед преку информирање за придобивките од истото.

Отпорност во време на криза за македонскиот ИКТ сектор – 2 јуни, 2020
Како резултат на кризата со Ковид-19, се случи големо забавување па дури и целосно згаснување на деловните активности во одредени сектори и компании. Додека некои сектори, како што се туризмот, угостителството и транспортот, беа меѓу првите на удар, други покажаа поголема отпорност на ова надворешно влијание.

Македонскиот ИКТ сектор во време на Ковид-19: двигател на дигиталната трансформација и социјална одговорност – 29 мај, 2020
Се чини како светот да се сврти кон дигиталните технологии како спас не само при спречувањето на ширењето на Ковид-19, туку и да ги адаптира социјалнните услуги и бизнис процесите во новиот начин на живот и работа. И Северна Македонија не е исклучок од ова.

Иновативни производи на македонските ИКТ компании – Банкарски четбот на MAGIX.AI – 27 мај, 2020
Една од иновативните ИКТ компании поддржани од ИМЕ е MAGIX.AI. Откако лоцираа недостаток на висококвалитетни автоматизирани сервиси во банкарскиот сектор, решија да развијат четбот алатка, односно виртуелизиран експерт базиран на технологија на вештачка интелигенција. ИМЕ го кофинансираше овој процес преку инструментот „Фонд за развојни можности“.

Со поддршка на ИМЕ, македонски органски лешник за првпат се извезува на швајцарски пазар – 26 мај, 2020
Швајцарската програма за зголемување на пазарната вработливост – ИМЕ ги поврза Nelkoski Organic со добропознатиот швајцарски ланец на супермаркети Coop, кои беа заинтересирани да набавуваат органски лешник од Северна Македонија. Квалитетот, вкусот и стандардите на органско производство на Нелкоски ги задоволија строгите швајцарски стандарди. Сепак, Нелкоски се соочија со дополнителна препрека за извоз кон Coop…

Интервју со Дарко Петровски, претстедател на МАЧР, по повод Светскиот ден на човечки ресурси – 20 мај, 2020
Секторот за информациски и комуникациски технологии – ИКТ во Северна Македонија ги следи глобалните трендови на брз раст, иновации и растечки број на работни места за високостручни кадри. Иако голем дел од ИКТ компаниите во земјава се фокусираат на аутсорсирање софтверски услуги, во пораст е трендот на компании кои создаваат и продаваат сопствени производи.

Кон подинамичен и одржлив tech сектор – ИМЕ со поддршка за ИКТ компании – 11 мај, 2020
Секторот за информациски и комуникациски технологии – ИКТ во Северна Македонија ги следи глобалните трендови на брз раст, иновации и растечки број на работни места за високостручни кадри. Иако голем дел од ИКТ компаниите во земјава се фокусираат на аутсорсирање софтверски услуги, во пораст е трендот на компании кои создаваат и продаваат сопствени производи.

Е-информатор на ИМЕ за периодот јануари-април 2020 – 7 мај, 2020
Со задоволство го споделуваме првото издание од нашиот е-информатор со содржини и активности од Програмата ИМЕ, насочена кон зајакнување на деловниот сектор во Република Северна Македонија. Мисијата на ИМЕ е да придонесе кон поволна бизнис околина во три сектори идентификувани како сектори со потенцијал за развој: одржлив агробизнис, активен туризам и информатичка и комуникациска технологија (ИКТ).

Поддршка за олеснување на условите за директна продажба за малите производители на храна – 29 април, 2020
Повеќе од половина земјоделските стопанства во Северна Македонија се од мал обем. Овие често се семејни стопанства, првенствено произведуваат за сопствени потреби и се потпираат на домашна работна сила. Многу од нив одгледуваат и/ или преработуваат производи од растително потекло – свежо овошје и зеленчук, џемови и мармалад, домашни тестенини, па дури и пиво, притоа честопати применувајќи традиционални рецепти.

Алатката P4P за бизнисите кои аплицираат за пристап кон финансии – 3-ти април, 2020
Проектот за зголемување на пазарната вработливост – ИМЕ ги потсетува бизнисите од трите целни сектори кои проектот ги поддржува: активен туризам, одржлив агрибизнис и информатички и комуникациски технологии (ИКТ), дека при аплицирање за поддршка од финансиски/нефинансиски институции, можат дополнително да го користат и нашиот инструмент „Плаќање по учинок“ (P4P).

Водич за органско производство на грав во суви подрачја подготвен со институтот FiBL – 16 март, 2020
ИМЕ и Истражувачкиот институт за органско земјоделство FiBL подготвија краток водич за органско производство на шарен („борлоти“) и црвен грав во согласност со швајцарски стандарди и барањата на веќе договорен купец од Швајцарија.

Open call for proposals from Business Service Organisations (BSOs) – March 9, 2020
The Increasing Market Employability Program is announcing a Request for Applications (RFA). Under this RFA, IME will support registered business associations and chambers in the three selected sectors (Sustainable Agribusiness, Adventure Tourism, and ICT) to undertake a range of activities to address sector-wide challenges such as limited access to markets, lack of well-developed and competitive products, limited linkages on a regional level, lack of business services relevant to their members, etc.

IME supports Touring Macedonia to connect to German and Baltic Markets – February 28, 2020
Through the Opportunity Fund, IME is supporting Touring Macedonia, an incoming tour operator for cultural, adventure and incentive travel experiences; and a member of the National Association of Incoming Tourism – NAITM. With this support, in January and February 2020, Touring Macedonia participated in two international fairs in Latvia and Germany and held meetings with tour operators from these regions.

The “Voice” of North Macedonia’s Tourism Echoes Internationally – February 20, 2020
NAITM is an umbrella association currently counting about 130 members – from incoming tour operators and guides, accommodation and transport providers, to restaurants, wineries, and museums from the Republic of North Macedonia. NAITM serves as a vessel of the market’s ecosystem by connecting these various players for better-rounded incoming tourism packages; providing a networking platform and representing the interests of the tourism sector in the country.

Promoting free-ride skiing and avalanche safety equipment at Popova Shapka – February 13, 2020
Today, Shar Outdoors – a tour operator for freeride skiing and snowboarding in Popova Shapka and Bogovinje, promoted the avalanche safety equipment acquired with the support from the Increasing Market Employability Program (IME).

IME with additional support for Macedonian companies at FRUIT LOGISTICA 2020 – February 7, 2020
At this year’s edition of FRUIT LOGISTICA – Berlin, the national exhibition stand of North Macedonia was represented by 10 companies – exporters of fresh fruits and vegetables, whose partaking was supported by the Ministry of Agriculture, Forestry and Water Economy of the Republic of Macedonia – MAFVE.

Support for Balkan Prime Tours to access Spanish tourism market – January 24, 2020
Thanks to IME’s support through the Opportunity Fund, Balkan Prime Tours have the chance to promote North Macedonia as a tourist destination for the Spanish market. Balkan Prime Tours is attending the 40th edition of Fitur, one of the largest tourism fairs in the world, which provides access to new markets and contacts with tour operators from many countries. In addition to Fitur 2020, Balkan Prime Tours attended a number of B2B meetings with potential partners in Barcelona and Madrid.

Improving safety standards in ski centres – January 22, 2020
Today, the Increasing Market Employability Program (IME) hosted a work group session for representatives from three ski centers – Popova Shapka, Mavrovo and Nizho Pole, the rescue ski patrol from Krushevo, the Ministry of Economy of the Republic of North Macedonia, the Agency for Promotion of Tourism, and GIZ Macedonia.

“Fresh air, ADVENTURE & Fun!” – IME supported campaign for Ski Centre Mavrovo – January 16, 2020
For the 2020 winter season, IME supported Ski Centre Mavrovo in a promotion campaign emphasizing the clean air and opportunities for adventure sports that the centre has to offer. The goal of the “Fresh air, ADVENTURE & Fun!” campaign is to increase daily arrivals to Mavrovo by domestic tourists, but also to attract more foreign tourists from the region and beyond.

Follow-up to the Digital Marketing Bootcamp in Tourism – December 20, 2019
Today, IME organized a follow-up session for 15 representatives from the local adventure tourism industry who attended the Digital Marketing Bootcamp – a marketing training and mentorship program organized by IME earlier this year.
Opportunity Fund instrument info session – November 12, 2019, Skopje
Info session for the Opportunity Fund Instrument providing co-funding with anchor firms, suppliers, and other market actors in the sectors of Sustainable Agriculture, Adventure Tourism, and Information and Communication Technology (ICT) in order to de-risk the development of new products or services or strengthen the capacity of other supply chain actors in the sectors.
Data as an Asset MASIT Conference, October 31, 2019, Skopje
IME supported the Data as an Asset Conference organised by the Macedonian Chamber of Information and Communication Technologies – MASIT, where 270 companies representing Macedonian ICT industry participated in panel discussions and presentations on the latest trends of the industry. At the event, IME team presented the support and objectives that the program will strive to reach in the ICT sector in the country.
Official kick-off of IME2 Adventure Tourism priorities, October 18, 2019, Demir Kapija
Official kick-off and presentation of IME2 program priorities the next four years, with a special focus on adventure tourism. Ambassador of Switzerland to the Republic of North Macedonia, Sybille Suter, gave remarks at the event, while a tour operators and adventure tourism providers joined to discover the many attractions which Demir Kapija has to offer.
10th Climbing Festival, October 10-13, 2019, Demir Kapija
IME2 supported Demir Kapija 10th Climbing Festival by bringing world climbing champion Salavat Rakhmatov at the event. During the three-day festival, 100 climbers, among which there were visitors Norway, Russia, France, Italy, New Zeeland, Bulgaria and Greece, were competing on single and multi-pitch routes.
FAM Tour, September 23, 2019, Prespa
IME2 facilitated the FAM Tour where 10 incoming tour operators from Skopje and Ohrid toured the farm of Spirit of Prespa, in Tsarev Dvor.